close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היתרונות של למידה מתוקשבת לארגונים

מערכת שורשד אלול, תשפ24/08/2020

הלמידה המתוקשבת היא למידה הנעשית באמצעות האינטרנט, המחשב והטלפון החכם. ארגונים רבים עושים שימוש בלמידה מתוקשבת על מנת להדריך את העובדים שלהם ולשפר את הביצועים שלהם. המאמר יעסוק בתרומה של הלמידה המתוקשבת לארגונים ויתרונותיה

תגיות:
כיצד מתבצעת הלמידה המתוקשבת?
הלמידה המתוקשבת נעשית באופן ממוחשב באמצעות כלים ידידותיים הנוחים למשתמש. ניתן להפיק ידע רב באמצעות עזרים אינטראקטיביים כמו: לומדות מתוקשבות, משחקי למידה, סרטוני הדרכה ומשימות, ובכך לשפר את הלמידה של העובדים בארגון. העזרים הללו אפקטיביים, ניתן להשתמש בהם מהבית ויש להם יתרונות נוספים.

יתרונות הלמידה המתוקשבת
העזרים בלמידה המתוקשבת הם עזרים נוחים השומרים על ערנות. התחום של למידה
מתוקשבת
בעל יתרונות רבים, למשל במשחקי הלמידה נכנסים לתוך עלילה או משימות מאתגרות, מה שמגוון את צורת הלמידה ונותן לה "פלפל". התוכן מעניין יותר בצורה הזו וניתן להעביר כמויות של מידע בדקות ספורות. בדומה ללמידה של ילדים, שיפור הלמידה נעשה כאשר התוכן מעניין ומועבר בצורה שאינה משעממת את הלומד. ארגונים עושים בעזרים הללו שימוש לצורך הדרכה, התורמת לשיפור המיומנויות של העובדים, מנגישים מידע רלוונטי וכד'.

כיצד הלמידה המתוקשבת תורמת לארגונים?
למידה מתוקשבת נעשית מכל מקום ובכל שעה, בזמן העבודה או באמצעות השתלמות מתגמלת. עם זאת ישנם עובדים שמעדיפים ללמוד בזמנם החופשי ובשעות הנוחות להם. בצורה כזו מצמצמים משאבים ולא עוסקים בהדרכה בשעות העבודה. למשל, במשרד החינוך הלמידה המתוקשבת נעשית באמצעות השתלמות מתגמלת בשעות הפנאי. בנוסף, באופן זה הארגונים יכולים לעקוב אחר קצב הלמידה של עובדיהם, ולבדוק אם יש פערים בין העובדים ולמקד אותם באופן ספציפי או רחב יותר. כך נעשית למעשה ביקורת על הלמידה. צורת למידה זו אינה למידת עמיתים, וכל אחד נדרש לבצע משימות באופן עצמאי. היתרון בכך הוא שהעובד משפר את אפקטיביות הלמידה שלו תוך הטמעת המידע. כל העזרים שהארגון משתמש בהם יכולים לשרת את העובדים לאורך זמן. הם אינם תלויים במועדים ספציפיים או באילוצים חיצוניים.

היכן מפתחים עזרי הדרכה לארגונים?
חברת H.B Learning – פיתוח הדרכה מתמחה בפיתוח עזרי הדרכה ובעלת ניסיון של שנים בתחום. החברה מעניקה שירות לארגונים, תעשיות ומוסדות שונים. הצוות המקצועי והמוכשר מפתח עזרים מתוקשבים, שמאפשרים למידה קלה ונוחה בהתאם לאופי הארגון ולמשאבים שלו. ההדרכה אפקטיבית ומעניקה פתרונות חווייתיים באמצעות סרטונים, משחקים ולומדות. הזמן שנחסך לארגון, העלויות להדרכות פרונטליות וקצב הלמידה של העובד חשובים לא פחות לארגון שבא לקראת העובדים שלו ובמקביל חוסך במשאבים. חשוב להדגיש שהעזרים המתוקשבים נעשים בהתאמה אישית תוך אפיון הארגון, התכנים המתאימים לו והמיתוג שלו. כלומר, בתחילת פיתוח התוכנות, מקבלים נציגי החברה מידע על הארגון, תמונות, סרטונים ודוגמאות אותם משלבים בעזרים המתוקשבים. כך יוצרים משימות ברוח הארגון בשילוב תרגול אינטראקטיבי ובקרה. ניתן למצוא פרטים נוספים על החברה באינטרנט ולקבוע פגישה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה